Altın Portakal ( 45 kez) , İstanbul Film Festivali (27 kez) , İf istanbul ( 8 kez ) gibi biraz daha eskiye dayanan ödüllü festivallerimize geçen sene bir yenisi daha eklenmişti. Aslında festival değil, film gösterimi yapılmıyor, sadece yerli filmlere ödüllerin verilmesinden ibaret. Yeşilçam Ödülleri.

Gelenekselleşmesi düşünülen Yeşilçam Ödülleri' nin 2.si de sahiplerini buldu. Adaylar açıklandığında gözde film olarak Sonbahar gözüküyordu, onu takiben de Üç Maymun ve Issız Adam. Ama ödül dağıtımı kısmında -oscarda da olduğu gibi- en fazla aday olanın bir arkasındaki film öne çıktı. Üç maymun... NBC' nin bu başarısını defalarca dile getirmiştik zaten, hep destek tam destek deyip desteğimizi sürdürmekteyiz.

İsmi Yeşilçam olsa da filmlerde Yeşilçam tadı bulunmamakta. Hemen eski filmleri gözümüzün önüne getirdiğimizde -taklit yahut orijinal- benzeri bir çalışmanın olmadığını da görüyoruz. Issız Adam' da içten konuşmalar Selvi Boylum Al Yazmalım' ı hatırlatmadı değil hani, yeni Selvi Boylum ben olacam demek istedi belki de, ama olamamışa benziyor. Kanımca olamayacak da.

Eski-yeni kıyaslaması yapmıyorum, yapmak da istemiyorum, gerek de görmüyorum hatta. Eski filmlerde konu aralarına aşk, eroin, komedi usulü eleştiri sıkıştırırdık. Günümüzün moda konusu ise hiç şüphesiz 80'ler. Bir darbe almış başını gidiyor. Artık darbe zamanı sinemaya gelmeli, yoksa daha çok konuşuruz biz bu ivedikleri.

Düşündüm de, Ey Halkım! Siz buna gerçekten müstehaksınız :)

Bu arada ;

En İyi Film - Üç Maymun En İyi Yönetmen - Nuri Bilge Ceylan ( Üç Maymun )

En İyi Yönetmen -Nurii Bilge Ceylan ( Üç Maymun )

En İyi Kadın Oyuncu - Hatice Aslan ( Üç Maymun )

En İyi Erkek Oyuncu - Onur Saylak ( Sonbahar )

En İyi Yardımcı Kadın Oyuncu - Yıldız Kültür ( Issız Adam )

En İyi Yardımcı Erkek Oyuncu - Altan Erkekli ( O... Çocukları )

En İyi Senaryo - Ebru Ceylan, Ercan Kesal, Nuri Bilge Ceylan ( Üç Maymun )

En İyi Müzik - Cenk Erdoğan, Bora Ebeoğlu, Cengiz Onural ( Issız Adam )

En İyi Görüntü Yönetmeni - Gökhan Tiryaki ( Üç Maymun )

Genç Yetenek Ödülü - Ahmet Rıfat Şungar ( Üç Maymun )

İlk Film Ödülü - Sonbahar

4 serzeniş:

Adsız dedi ki...

allah aşkına 3 maymun bu kadar ödül almayı hak edecek bir film olmadığı görüşümü paylaşın benimle. nuri bilge'nin en sevdiğim filmiydi ama çok sıradan bir hikaye hele ki ben görüntüleri hiç beğenmedim. şimdi çok karanlık bulduğumu yazsam; zaten verilmek istenen o kasvet diyeceksiniz de sıradan yollardan duygu vermek ödülü mü hak ettiriyor? valla sığ bir izleyici değilim ama arog görüntü olarak daha başarılıydı.
hele en iyi senaryoyu almasına çok kızdım; resmen koskoca cannes ödül veriyor biz yeşilçam neyiz ki ödül vermeyeceğiz durumu. yoksa filmde hangi orjinal konu hangi orjinallikle işleniyor ki?

ama hatice aslan'ın hak ettiği kesin.

Travis dedi ki...

işin açıkcası ben de en iyi film ödülünü beklemiyordum. Ama en iyi yönetmen ve görüntü dallarında alacağını düşünüyordum. En iyi film dalında zaten pek bi seçenek yoktu : Sonbahar, arog, devrim arabaları, ıssız adam..
bunlar arasından ben sonbahar olur diye düşünmüştüm, ama olmadı. Belki de juri senin dediğin gibi düşündü..
Ben Nuri Bilge'nin bu filmdeki senaryosundaki bi başarısından ziyade görüntüsündeki başarısını tebrik ettim. kendisinin fotografçı olmasından dolayı olsa gerek , görüntüyü iyi yakalayabiliyor ya da üzerinde dogru oynamalar yapabiliyor. bu da fotograf gibi video çekme becerisini sergilemesini kolaylaştırıyor.

Travis dedi ki...

burda oturup Yeşilçam ödüllerini konuşacak değilim.. savunmam da henüz bu boyuttaki bir ödül komisyonunu.. Sonuçta belediye destekli bir kuruluş, ben daha da özerklik bünyesine kavuşsun isterdim. O yüzden, kırmayalım birbirimizi bu kıçıkırık* ödül için tatlısu:)
*şuan için kıçıkırık, ilerde nasıl bir organizasyon olur onu bilemem..

noraashira dedi ki...

NBC'yi enbisi diye okuyan bir Amerikan Kültürü mezunuyum : )
Ben Nuri Bilge defterini Uzak ile kapatmıştım, açmaya da niyetim yok, bu adam beni boğuyor resmen.
Issız Adam'la aynı kategoride yarışmaları da ilginç olmuş